Festival Premiere and Tuesday’s schedules

September 23rd, 5.30p.m., Palazzetto Eucherio Sanvitale (Parco Ducale)
Grand Opening and visit to Nino Rota’s exhibition.

 

Tuesday September 24th

 

3h00p.m.

JOHANNA KNAUF copertina DVD 300dpi
Johanna Knauf direttrice d’orchestra: music to the people!

(Italy, documentary, language: italian, lenght: 70’) non competing

Director: Silvia Lelli – Composer: Beethoven, Verdi, & more –  Production: AntropoLogiche

[ITA] Cosa succede quando una donna fonda e dirige un’orchestra? Ecco l’attività e il metodo di Johanna Knauf, una delle rare donne-direttrici, che fonde musica, sensibilità e socializzazione. Ci si chiede come faccia a far cantare centinaia di dilettanti che assieme a professionisti eseguono grandi opere nei luoghi più belli della città di Firenze. Un’etnografa, infiltrata nel coro, rovescia la performance ‘concerto’ filmando la direttrice dal punto di vista degli esecutori…  Film vincitore del premio “The Spirit of Da Vinci Award 2013” al Da Vinci Days Film Festival – USA.

[ENG] What happens when a woman raises and runs an orchestra? Here’s the activity and the method of Johanna Knauf, one of the rare female conductor, who melts music, sensibility and socialization. It is incredible how she could let hundreds of amateurs, along with professionals, perform great operas at the best locations around the city of Florence. An undercover etnographer just turns upside down the performance, filming the conductor from the point of view of the executors… Winner of “The Spirit of Da Vinci Award 2013” at the Da Vinci Days Film Festival – USA.

 

4.30p.m.

full hd_6
Devil Sarhe  (I due diavoli Sarhe)

(India, short,  language: inglese, lenght: 4’15’’) competing, world premiere

Director: Loki Ojha (Alok) – Composer: Loki Alok – Production: independent

[ITA] Cortometraggio di genere horror, thriller, animazione, dance music, video sperimentale. Il personaggio principale viene ucciso dal suo migliore amico e dalla moglie per i loro problemi di business, ma l’anima del protagonista si vendica tormentando i due assassini. La particolarità di questo cortometraggio è che è stato completamente realizzato con un PC e un Nokia 5230.

[ENG] Short movie close to horror, thriller, animation, dance music, experimental video. The main character gets killed by his best friend and wife for business matters, but the spirit of the protagonist takes his revenge tormenting the two killers. The peculiarity of this short is about the fact it has been entirely produced with a PC and a mobile Nokia 5230.

 

4.45p.m.

156413_402932053073476_1650973848_n
Lapet

(India, short, lenght: 8’) competing

Director: Anshul Sinha – Composer: AA.VV. – Production: Independent

[ITA] Cortometraggio senza parole che si basa su quattro bambini di religioni differenti che corrono dietro un aquilone, ognuno per diversa strada e alla fine si incontreranno….Anshul Sinha è un film maker che ha già ricevuto premi internazionali e questo cortometraggio è stato girato con la camera del suo cellulare.

[ENG] Silent short based on four kids of different creeds chasing a kite. Each child is running along a separate road that will lead him to gather with the others in the end… Anshul Sinha is an international awarded film maker and this latest work is completely shot with a mobile phone camera.

 

5.10p.m.

Beatrice Uria_ Carmen
Opera Stories: Carmen

(France, documentary, language: french, subs: English, lenght: 26’) non competing

Director: Nicolas Crapanne – Production: Gedeon Programmes

[ITA] Grandi nomi del mondo della lirica del 20simo secolo che entreranno a far parte delle leggenda, hanno condiviso questo progetto, cioè una serie di quattro tra i maggiori lavori operistici tra i quali “Carmen” di Bizet con il mezzosoprano Beatrice Uria-Monzon considerata un vero e proprio esempio nel ruolo di Carmen. Una rara e privilegiata opportunità per lo spettatore di guardare cosa accade dietro le quinte e tutto il lavoro che c’è dietro una produzione d’opera: bozzetti, costumi, scenografie, direttori di palcoscenico.

[ENG] Future legends of the 20th century operatic world shared this project, namely a series of four among the main opera works like Bizet’s “Carmen” featuring the mezzo-soprano Beatrice Uria Monzon, considered as a real example in the role of Carmen. A rare and favored chance for the audience to behold what happens behind the curtains of the preparation before an opera production: sketches, costumes, scenic design, stage directors.

 

6.00p.m.

Paris_The Great Saga
Paris: The Great Saga

(France – documentary, language: French, lenght: 52’) competing

Director: Xavier Lefebvre – Composer: David Imbault – Production: Gedeon Programmes

[ITA] Parigi, 5.000 anni di storia, un viaggio esclusivo attraverso il tempo. Scoprite la Parigi che non avreste mai immaginato attraverso vicende di uomini e donne coinvolti negli eventi che hanno plasmato questa straordinaria città. “Paris, the great saga” vi fa rivivere queste avventure attraverso la ricostruzione fiction oltre al meticoloso valore documentaristico e alla magnifica fotografia

[ENG] Paris, 5.000 years of history, an exclusive travel across the time. Let’s discover the Paris you’d never imagine through the experiences of men and women involved in the events which shaped this extraordinary city. “Paris, the great saga” will let you revive these adventures by the fiction, the accurate documentaristic value and the magnificent photography.

 

7.00p.m.

per un pugno di dollari 4
Non chiamateli spaghetti Western

(Italy, documentary, language: italian, lenght: 50’) competing

Director: Massimiliano Pietrantonio – Production: Independent

[ITA] Prima di Sergio Leone tutti avevano pensato che il western potesse essere solo un genere americano, finché arrivò dal mercato italiano “Per un pugno di dollari” che oltre a batter il record degli incassi lanciava un attore che poi avrebbe fatto una splendida carriera: Clint Eastwood. Massimiliano Pietrantonio, studente di Popular Music al Conservatorio “A. Boito” di Parma, decide di presentare un excursus di questo genere filmico legato alla musica di Morricone come ricerca per un esame di composizione e ne fa un documento che è una spaccato della nostra storia del cinema attraverso un genere che è riuscito a mettere K.O. gli stessi che lo hanno inventato.

[ENG] Before the coming of Sergio Leone everybody was convinced that western could only be and American cinematographic genre, as long as “A fistful of dollars” was released and broke through at the box-office and moreover introduced an actor like Clint Eastwood. Massimiliano Pierantonio, Popular Music student at the Conservatory “A. Boito” in Parma, decides to show an excursus about this filmic genre deeply bonded to the Morricone music, and make it a document which speaks about an all-italian genre that drove to K.O. those who actually invented it.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s